Deschideri europene – profilul pedagogic în România și în Franța
- Publicat de CNEC
- Publicat in Fara Categorie
Deschideri europene – profilul pedagogic în România și în Franța
În data de 16 ianuarie 2018, Colegiul Național ”Elena Cuza” București a fost gazda unui proiect de parteneriat european cu MFR la Pommeraye, Franța, privind statutul și perspectivele profilului pedagogic în cele două țări.
Obiectivul acestui proiect a fost crearea unui climat de colaborare, beneficiari fiind elevii claselor terminale (a XI-a și a XII-a) de la profilul pedagogic, cadre didactice și de conducere din cele doua unități de învățământ, delegația franceză fiind coordonată de directorul instituției – prof. Michael Bonsergent.
Principalele activități au vizat schimbul informațional în sfera educației, cunoașterea instituțiilor de învățământ implicate, contactul direct al elevilor din caadrul ambelor formațiuni.
Colegiul Național ”Elena Cuza” a prezentat rolul profilul pedagogic în învățământul românesc, repere normative în vigoare (programe școlare, curriculum național, evaluare, finanțare în învățământul românesc), specificul profilului pedagogic în ceea ce privește admiterea candidaților (probele de aptitudini), formarea elevilor (planurile cadru, curriculum diferențiat, practica pedagogică), inserția socio-profesională ulterioară.
MFR la Pommeraye a prezentat aceleați aspecte referitoare la profilul pedagogic în învățământul francez.
Vizita delegației franceze s-a dovedit a fi profitabila pentru ambii parteneri ai proiectului, elevii descoperind repere educative similare, preocupări și obiective comune.
Schimbul de experieță a stimulat motivația elevilor colegiului pentru perfecționarea limbii franceze, ca instrument de comunicare. Deschiderea orizontului educativ, inițiată de acest proiect, este continuată prin cooperarea elevilor din cele două țări partenere.